تعمیر پکیج بوتان

 

تعمیر پکیج بوتان امروزه به دلیل افزایش برند پکیج بوتان ، روند رو به رشدی داشته است فضای گرمایش زندگی از زمان های دور جزء دغدغه های بشر بوده است و در پی رفع این نیاز از سوزاندن هیزم تا دست یابی به انرژی نهفته در هسته اتم تلاش نموده است تا بتواند به جای تحمل سرمای استخوان سوز زمستان از محیطی دلپذیر با دمایی تحت کنترل لذت ببرد . استفاده از لوازم گرمایشی پیشرفته امروزه به شدت رشد داشته است به خصوص برند بوتان انواع تعمیر پکیج بوتان توسط مجموعه آسانا سرویس انجام می شود .

 

تعمیر پکیج بوتان آسانا سرویس

با تکامل علم و تکنولوژی و جایگزین شدن لوازم خانگی جدید استقبال از پکیج های پیشرفته بوتان نیز امری بدیهی است و نیاز به تعمیر پکیج بوتان نیز درخواست بسیاری دارد . در ساختمان های امروزی به این علت که هزینه تعمیر پکیج بوتان کم و ایمنی بشتر و آلودگی کمتر دارد پکیج بوتان به شدت محبوب شده است . اگر چه گاهی عدم براورد صحیح از توان دستگاه و یا میزان رادیاتور های مورد نیاز یک ساختمان و یا تنظیم و نصب نادرست دستگاه که تعمیر پکیج بوتان را افزایش داده است موجب نارضایتی برخی شده اما انتخاب صحیح و مبتنی بر معیار های علمی موارد یاد شده می تواند ساختمان را به سامانه حرارتی مطلوب مجهز نماید البته به شرطی که در تعمیر پکیج بوتان از تکنسین های حرفه ای استفاده شود .

 

تعمیر پکیج بوتان

 

نقش تهویه در تعمیر پکیج بوتان

با توجه به اهمیت نقش اکسیژن کافی در احتراق کامل سوخت که موجب افزایش حداکثری راندمان دستگاه های گازسوزی و بهره وری انرژی و از طرفی کاهش خطرات گاز های حاصله میگردد طراحی دقیق و تنظیم صحیح این وسایل امری ضروری است. اگر تهویه پکیج شما دچار مشکل شود شما حتما باید تعمیر پکیج بوتان را انجام دهید.

 

مدار گرمایش پکیج تک مبدل و دومبدل

نحوه عملکرد سیستم گرمایش در پکیج مبدل و دومبدل کاملا یکسان بوده و به شرح زیر است مدار گرمایش پکیج ، یک مدار بسته ( سیستم ایزوله ) است که اگر شروع آن را از برگشت رادیاتور ها در نظر بگیریم ، آب از طریق پمپ سیرکولاتور به مبدل حرارتی هدایت و در آن جا توسط حرارت مشعل گرم می شود . پس از گرم شدن آب در مبدل و بررسی دمای آن توسط NTC (حسگر دمایی ) مدار گرمایش ، به رادیاتور ها ارسال شده  و در ان جا دمای خود را در محیط منتشر میکند و برای گرم شدن مجدد به سمت مبدل هدایت میشود و این عمل مکررا تکرار میشود .

 

تعمیر پکیج بوتان

 

انواع تعمیر پکیج بوتان

تعمیرکار برای تعمیر پکیج بوتان به دو دسته عیب کلی برمیخورد :

۱- معایبی که توسط سیستم برد کنترل دستگاه شناسایی شده و با روش های خاص مختلفی مانند تغییر رنگ چراغ های سیگنال ، چشمک زدن چراغ های مختلف اعدادی که روی صفحه نمایش ظاهر می شود به تعمیرکار اعلام میشود . برای رفع این گونه معایب کافی است تعمیر کار مفهوم خطا های اعلام شده را به یاد داشته باشد و نسبت به رفع آن اقدام کند . لازم به ذکر است که کد های خطا در دستگاه ها و مارک های مختلف گوناگون است .

۲- معایبی که در صورت بروز آن ها هیچ گونه اخطاری ظاهر نشده ولی عملکرد دستگاه دچار اختلال میشود مانند کم شدن فشار منبع انبساط ، عملکرد ضعیف پمپ و عیره ….

 

نکات رعایت شده در مولتی متر تعمیر پکیج بوتان

نکاتی که باید در نگهداری و تعمیر پکیج بوتان در مولتی متر رعایت شود عبارتند از : 

  1. قبل از اقدام به اندازه گیری ، مولتی متر را به دقت متناسب با کمیت مورد نظر تنظیم کنید . 
  2. هیچگاه در حالی که مولتی متر به مدار متصل است ، سلکتور را نچرخانید . 
  3. برای اندازه گیری شدت جریان ، آمپرمتر به صورت سری با مصرف کننده در مدار قرار می گیرد . ولی برای اندازه گیر اختلاف پتانسیل ولت متر را به صورت موازی قرار می دهیم .

 

مهمترین تعمیر پکیج بوتان

یکی از مهمترین عواملی که در پیج بوتان بسیار اهمیت دارد مراحل تغییر نوع سوخت در پگیج است که این عوامل عبارتند از :

  1. تعویض ژیگلور های مشعل ( در سوخت گاز مایع به علت فشار بیشتر و ارزش حرارتی بالاتر از ژیگلور با قطر سوراخ کوچک تر استفاده می شود.
  2. معرفی نوع سوخت به برد ( از طریق نصب پل جامپر در برد یا ورود در منو و یا تغییر وضعیت دیپ سوییچ مربوطه ) .
  3. تنظیم شیر گاز طبق کاتالوگ مربوطه و متناسب با نوع گاز .
 

 

تعمیر پکیج بوتان

تعمیر پکیج بوتان

 

نحوه تعمیر پکیج بوتان 

تعمیر پگیج بوتان در زمستان به صورت زیر است :

  1. کلیه شیرهای متصل به شبکه لوله کشی ساختمان ( رفت و برگشت گرمایش و مصرفی ) در زیر دستگاه را در وضعیت باز قرار دهید .
  2. شیرهای همه رادیاتورها را باز کنید .
  3. با استفاده از شیرپرکن فشار را روی ۵\۱ یا کمی بیشتر تنظیم کنید .
  4. از تک تک رادیاتورها را هوا گیری کنید .
  5. پس از هوا گیری فشار مدار گرمایش را ( مجددا ) روی ۵\۱ بار تنظیم کنید .
  6. کلید انتخاب وضعیت ( روی پانل ) را در حالت زمستانه قرار دهید .
  7. دمای مورد نظر را توسط کلید مربوطه در روی پانل تنظیم کنید .
  8. با بررسی رادیاتورها و شرایط ظاهری پگیج از عدم وجود نشتی آب مطمئن شوید .
  9. پس از گذشت ۱۵ دقیقه تمامی رادیاتورها را در جهت طول و ارتفاع لمس کنید تا از یکنواخت بودن دما در آن ها اطمینان حاصل نمایید .

 

 تعمیر پکیج بوتان در تهران 

محل کار در تعمیر پکیج بوتان باید به گونه ای باشد که شخص در آن احساس ایمنی کار کامل نموده و بتواند به راحتی و با حداکثر راندمان به کار خود ادامه دهد . برای رسیدن به این هدف بایستی شخص کار کننده علاوه بر مقررات ایمنی ، رعایت نظم و ترتیب را بنماید . ابزاز ها مواد کمکی و قطعات که روی آن ها کار انجام می شود بایستی به نحوی در محل کار قرار داده شوند که به راحتی و با یک نگاه بتوان محل آن را تشخیص داد .

برای صرفه جویی در وقت و خستگی کمتر می توان ابزارها مواد کمکی را با سلیقه و ترتیب خاصی در محل های مناسبی قرار داد . مخصوصا باید توجه داشت که ابزارها پس از استفاده با نظم و ترتیب خاصی در جای خودشان قرار گیرند ، به طور کلی می توان گفت که این نظم و ترتیب از اتلاف وقت ، عصبانیت و گفتگوی غیر ضروری به دلیل پیدا نکردن وسیله مورد نظر جلوگیری می کند

 

http://www.asanaservice.com/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/